torsdag, september 27, 2007

akrobatik.

15:22

varit hemma hos Mikkis och.. jaaa.. pluggat är hade väl varit lite väl ambitiöst att kialla det. umgåtts. jag har varit hemma hos Mikkis och umgåtts med lite inslag av skolarbete i det hela. (och jag är mycket gladare än vid mitt breakdown igår. my girls cheer me up. :)) vid tiotiden smet jag iväg till körskolan och körde bil också. det gick mycket bättre idag, jag var inte alls lika nervös och gjorde bara två riktigt dumma saker, varav den ena inte var mitt fel och den andra orsakade ingen trafikstörning alls. heja mig. :)


var tvungen att komma hem och byta kläder emellan att jag ska till VFU:n ikväll, så jag tog 14:45-pendeln hem bara för att upptäcka att ingen är hemma och jag har inte hittat mina nycklar än. ringer illebror, men han skulle inte komma hem på en bra stund. vad återstår? jo, det gamla vanliga - klättra in från balkongen. oturligt nog är klänning och knästrumpor inte det bästa att klättra uppför balkonger med, men jag hade tur och brors badbyxor låg ute på altanen. alltså - av med knästrumpor, skor och klänning, på med badbyxor, knyta skjortan runt midjan för att den inte skulle vara ivägen och uppför balkongen. det hela smidigt och till och med en smula elegant vill jag inbilla mig.(vana. det har hänt ett antal andra gånger.) nu är jag inomhus i alla fall. ska leta reda på lite promenadkläder, äta mellanmål och sen bege mig av till Nödinge.

Inga kommentarer: