måndag, juli 23, 2007

when the night comes falling, I'll be calling.

15:34

efter att ha njutit en lång sovmorgon till tio, ätit frukost i mycket lugn och ro och pysslat med lite städning och diskning hemma, bestämde jag mig för att nu orkar jag inte vänta mer på att det ska sluta regna. alltså pälsade jag på mig ordentligt med kläder och regnkläder, hoppade på cykeln och tog mig till Bunketorp. där skalade jag av mig några lager kläder, la dem i samma hörn jag brukar och begav mig iväg på 7,5:ans runda. någon kilometer in i skogen inser jag att jag precis gjort värsta amatörmisstaget - jag har inte ätit något sen frukost. funderar på att vända om, springa tillbaka, cykla hem, äta något, cykla tillbaka och sen springa, men avfärdar det med joooobbigt. springturen blev med andra ord inte alls så trevlig som den hade förutsättningar för att bli (Bunketorp har jättefina löpslingor och det slutade faktiskt regna.) jag hade sockerrysningar (när jag inte ätit på för länge och sen tränar ändå så ryser det på armarna, benen, huvudet, ungefär som när man får gåshud, fast obehagligt. jag brukar kalla det sockerrysningar.)längs armar och rygg i ungefär 5,5 km och fick svartflimmer när jag hade sprungit färdig och stannade. uhh. trött. cyklade hem och drack juice, åt banan och macka för att få upp blodsockret. nu har jag ätit lite ordetnlig mat också och ska strax lägga mig och sova en stund, feels like I need it.

uhh. jag har ingen lust att allsånga ikväll, jag vill bara sitta inne med en tekopp och nybakta scones.

Inga kommentarer: