torsdag, juli 12, 2007

Farah, drives with your eyes closed.

11:09

min kropp hatar mig ganska rejält idag. den börjar med att skrika mycket tyst och demostrativt hur mycket den inte håller med om att jag behöver gå upp klockan tre och sen vara vaken och gå omkring i tre timmar. framförallt tycker den inte heller att jag behöver gå upp vid tio för att hinna med att träna innan jobbet. shit, jag har självdisciplin som klarar av att ligga och dra mig i 10 minuter och sen gå upp. jag håller dock med min kropp för tillfället. jag är dum i huvudet som gör som jag gör, jag skulle mycket hellre ligga kvar i sängen och sova. kroppen känns betongtung och jag har träningsvärk till tusen. det är liksom ingen vila i någon muskel. ryggen är stel, magen stramar och benen protesterar så fort jag tänker tanken att använda dem. and in a way I like it. :) jag är väl galen då. :P

igårkväll blev det visst lite hastigt skrivet, jag behövde lite sömn för att överleva natten tänkte jag. sen låg jag och pratade i telefonen samt läste för länge ändå. yes, bra där, inte. kvällen innehöll i allafall träning som gick riktigt bra, fast mitt styrkebälte hade börjat mögla i min väska (små gröna, luddiga kolonier. hur fan då, den låg i en träningsväska?!) och jag hade inte tid att återställa det till användbart tillstånd, så jag fick köra benböj utan. det kändes inte alltför stabilt eftersom jag inte kört det på över en månad nästan, men det gick rätt bra, alla utom sista där jag fastnade och sen satte mig. damn it. nåja. det går bättre nästa gång med bälte. :) efter att ha duschat i en hast och torkat mig emd två tröjor eftersom jag glömt handduk, paniksprang jag till bussen, hann med och gick på "Transformers" igen, fast med Jesper den här gången. lika bra den här gången också. :)

nu ska jag dra på mig träningskläder och ut och springa. snälla, regna inte mycket.

Inga kommentarer: