torsdag, juli 19, 2007

don't you live in a distance.

21:48

ledig dag - tränat, hem, mått sjukt och dåligt, sovit en stund för att jag vet att sjuka blir bättre om man sover mer. eller så är det bara placebo as hell, men det skiter jag i. mådde mycket bättre efter sakta insomnade och legat och stillsam slummer i 45 minuter. upp och omkring i huset äta mellanmål fixa träningskläder och så iväg till tåget och Fysiken där benböjställningen finns. gick bra idag dessutom, hade bältet med mig och me love it, den ger mig en stabilitet jag avgudar. efter lite om och letande gick jag helt sonika ut och körde gym&med.boll på en grusgång. många förbipasserande fotbollsmänniskor som stirrade konstigt på mig, men jag orkade inte bry mig särskilt. bytte om och strechade åt mellanmål igen och satt vid ett bord och läste bok när jag väntade på Bus. hon kom efter ett tag, med fin scarf och svart i håret, vacker som en dag. jag insåg inte hur mycket jag har saknat henne förrän jag fick krama henne idag. bra krafttag och trötta muskler och orkade inte springa till tåget, så jag följde med in på Ica Fokus och handlade, rabblade fruktkoder och Bus skrattade. egentligen för lite oss-tid idag, behöver lite mer bara knäliggande, hårstrykande och tedrickande, men vi planerar in oss på det med.

jag ska ha söndagsmiddag hos mig, det ska bli jätteroligt. :) jag har redan börjar planera och jag tycker om att ha det att pyssla tankarna med. ringde farmor och frågade om jag fick låna lergryta och det fick jag. hon förhörde sig hur det var med örat och berättade sedan, mindre glädjande, att det tar fem dagar tills penicillinet verkar. kände mig en smula självmordsbenägen, men inte så mycket att göra åt. får knapra värktabletter. det är dumt, för jag tycker inte om att knapra piller, föredrar lite mindre konstgjorda metoder helst. men jag tycker ännu mindre om att ha ont. dovt molande och små smärtexplosiner. trött på öronont. jag ska få Rinexin och inte glömma att gå till Apoteket imorgon.

jag dricker mitt älskade frukt-te och nyss duschat håret ett enda trassel. gäspningar. snart nerkrupen och hopkrupen i pappatrygg säng.

Inga kommentarer: