lördag, juni 30, 2007

this just can't be summerlove, you see.

17:25

jag är väldigt slut i hela kroppen, väldigt varm och väldigt rosa. detta kommer sig av att jag var uppe till tre inatt (följde med bror in på bilresa till stan när han agerade chaffis mitt i natten. tyckte det skulle vara lite tråkigt att åka bil mitt i natten utan sällskap. dessutom uppskattar jag lite "egotid" med valfri familjemedlem. :)), samt att gårdagen innehöll 2,5 timmes inlinesåkande. jag har åkt typ.. 30 minuter i sträck förut, och igår blev det 30 minuter, sen en timme och lite senare en timme igen. helt underbart skoj, men ack, mina ben. idag hade jag nämligen löpning inplanerad med både mamma och bror. lyckligtvis har jag mycket bättre kondis än vad de har och deras tempo blir för mig (med mamma) mycket lätt jogging alternativt (med bror) jogging. nu är jag trött, i vilket fall. jag har tagit en mycket varm, mycket välbehövlig dusch i 15 minuter --> mycket varm&rosa.

inget inplanerat resten av dagen eller kvällen, och så ska det vara också. imorgon bitti, dvs. runt 10 över tre, ska jag masa mig upp ur sängen och dela tidningar. tidig sänggång alltså. nu ska jag smörja in mig så jag blir mjuk och luktar gott (godare, jag är nydsuchad ffs.) och sen ska jag dra på mig myskläder och gå omkring och göra det jag har lust med. :)

dagens fulaste ord: slidhornsdjur.
hur kan man döpa ett släkte djur till slidhornsdjur?! herregud.

Inga kommentarer: