lördag, april 28, 2007

i nöd och lust.

12:00

igår imorse var jag inte så mycket arg som frustrerad och förbannad, för det blev strömlöst i ledningarna till mitt tåg och vi fastnade i Kållered och jag kom försent till skolan och folk var tvugna att vänta på mig och när jag hastar in i skolan, svettig och med nåt jagat i blicken är det första jag får höra "Åh, vad bra, vi har väntat på dig, vi ska redovisa nu!" och med andan i halsen piper jag fram Redovisa? Vad då? Vad ska jag säga?! och känner mig allmänt disorienterad. lyckligtvis har jag tre toppenkompisar som lugnar ner mig och en mycket förstående grupp att redovisa inför, så det gick fint ändå. (enda riktigt stora minuset var att jag hade med mig mitt kaffe på morgonen i en termos på tåget, så jag hade planerat att jag hinner dricka kaffet på tåget, så blir jag kissnödig lagom tills dess att jag kommer till skolan och hinner gå på toa innan lektionen. hela den planeringen gick åt skogen när tåget stannade och jag var hysteriskt kissnödig när jag kom till skolan och eftersom alla redan väntat på mig stod jag och knep för kung och fosterland hela redovisningen. herregud. :P)

efter matlagningen, som bland annat innehöll en helt underbar broccolipaj och hemmagjord hallonfaft, begav jag mig till Fysiken för att träna, bara för att upptäcka att jag glömt kortet hemma. döm om min lycka när killen i receptionen släppte in mig ändå, jag lät nog ganska ynklig. ibland blir man lyrisk för mindre. <3 skön träning, och sen hem, lite plugg och jag skaffade mig oväntat något att göra på kvällen. hjälpte mamma att handla och smet sen in till stan. kvällen slutade på Sticky, och tja.. sällskapet var bra i alla fall. :)

igårkväll satt jag på en badkarskant, iförd the most enormous t-shirt jag någonsin haft på mig, och borstade tänderna. jag gillar badkarskanter, de är passande platser att borsta tänderna på och vi har ingen hemma sen en massa månader tillbaka. trevligt. :)

vaknat till och från under natten av att mina händer somnat för att jag legat konstigt, ändå ganska utvilad. vaknade på allvar några minuter över nio. låg och mornade mig och mest stirrade upp i taket och njöt av att det var varmt och tyst och massa sol i rummet. tog mig i alla fall tyst och stillsamt upp, plockade tyst ihop mina saker och annonserade min utgång innan jag smet hemmåt. promenad till stationen i morgonsol, lite kylig vind, men jag hade tröja.

och nu är jag hemma. idag ska jag plugga, planerar att baka också, behöver den avslappningen, men främst plugga. en löprunda inplanerad också. nu ska jag skriva mejl för att få lite saker ur huvudet, sen ska jag komma igång.

<3

Inga kommentarer: