onsdag, februari 14, 2007

Properly divided by a word so undecided and there's nowhere to go.

09:52

Imorse vaknade jag först av telefonen pipande klockan fem i sex. Sen låg jag helt utmattad och funderade på om jag faktiskt skulle gå upp eller inte, men bestämde mig för att det skulle jag banne mig inte, inte på min enda lediga dag. Så jag ställde fram klockan till tio i nio, vände på mig, kurade ihop mig somnade om igen nästan med detsamma. Jag vaknade när pappa kom och väckte mig och trodde jag missade skolan, så jag mumlade ett mycket sömnigt: "Jag har ingen skola idag." och sen la jag till: "Jag älskar dig pappa!" innan jag somnade en gång till. Tredje gången vaknade jag av telefonen igen, ihopkurad till en liten utvilad varm boll av nyvakenhet som låg och blinkade i fem minuter innan jag tog mig upp ur sängen. En bra start på dagen.

Nu har jag fått frukost, gjort kardemummakaffe till mig och ska strax sätta igång med matdagboksrapporten igen. Jag lyssnar på "Snow" med Red Hot Chili Peppers. Min lillebror ligger däckad av trötthet nånstans i huset (han var på lan igår, sov två timmar och sen tränade han på kvällen. Lyckat koncept. ^^) men annars är jag ensam hemma. Skönt. Tror jag kan bli av med det här på reelativt kort tid.

För att byta ämne totalt - igår när pappa hade kommit hem från Önneredshallen, så frågade han vad jag hade tyckt om matchen. Så jag svarade vad jag tyckte - att de hade spelat alldeles för stillastående och varit alldeles för fokuserade på genombrott och in och gröta i försvaret när allt de hade behövt göra var att hoppa vid nio meter. Och pappa nickade och sa: "Det tycker jag beskriver hela matchen." och jag kände mig lika stolt som om jag fått alla rätt på en tenta. :)

Inga kommentarer: