tisdag, februari 27, 2007

Inga planer men ett steg.

17:08

Kommit hem, gjort mellanmål i relativ lugn och ro och sen slog jag mig ner vid köksbordet för att äta. Halvvägs genom måltiden får jag ett tyst och stillsamt frispel inombords när lillebror kommer ner och gör iordning sitt mellanmål - fyra stora vita brödskivor med skinka/leverpastej på, samtidigt som han under tiden det tar att göra mackorna drar i sig en muffins också. Jämför med min havre/rågflingegröt med linfrön, äpple&päron i, plus apelsin och mjölk till. Får lite mera tyst frispel och äter upp min gröt. Han bryr sig inte om vad jag säger ändå, det är bortslösad tid att föreläsa om vikten att äta balaserat för lillebror. Kanske om ett par år när han har blivit stor och förståndig. ^^

Nu ska jag ägna mig åt lite skolarbete, ska söka historisk fakta om vår fiskkonsumtion i Sverige, vad vi har ätit och hur vi har tillagat fisken under åren och det ska bli väldigt intressant och roligt och jag hoppas det märks hur mycket jag ljuger. Jag viiiill inte. Tråååkigt. men grupparbete och hälften av gruppen bryr jag mig om så dags att sätta i gång nudå.

Jag skickade sms till Julia idag och fick världens underbaraste svar tillbaka och tack för att jag slipper moralpredikan babe, du vet precis vad du ska säga. <3

Anna läste mitt horoskop i PunktSe idag och flinande menande. Ähh. ^^

Inga kommentarer: