fredag, december 08, 2006

Your hair was long when we first met.

00:02

Det hann visst bli ny dag igen innan jag skrev. Nåja, det tror jag ingen mår dåligt av. :)

Idag skulle jag springa med Linda vid tolv. Halv ett ringde hon och sa att hon skulle komma hem vid ett, så vi skulle springa vid två istället. Det passade bra, för då hann jag upp till affären och handla igredienser till pepparkaksbak som jag lovat mamma. När jag slängde en blick på min handlingslapp som jag så ordentligt skrivit ner (mer än två saker så glömmer jag alltid nåt) så insåg jag att jag skrivit geléhallon, Ahlgrens bilar och Nonstop. Det var typ.. år och dag sen sånt stod på min handlinglapp. Det gick jag och fnissade åt och tyckte det var jätteroligt. (jag tror det krävs att man antingen är jag eller känner mig väldigt bra för att förstå det roliga i det.) I väntan på att klockan skulle bli två roade jag mig med att klippa ut mallarna till pepparkakhuset som jag ska göra imorgon. Under utklippandet retade en av lillebror kompisar gallfeber på mig genom att kläcka ur sig kommentaren: "Vad gör du? Sitter du och pluggar? Orka plugga, folk som går på högskola är ju helt puckade!" Hur jag lyckades behålla lugnet och inte bara golva den lille... ja.. är för mig okänt, men jag bara svarade: "Det säger ju mer om ditt mått av intelligens än mitt." och sen började han orera vitt och brett om hur bra det var att jobba svart, och då stängde jag av öronen och lyssnade inte mer. Jösses.

Jag och Linda fick i alla fall vid klockan två skjuts till Bunketorp och vi tog oss runt 5:an i hyfsat tempo. Både hon och jag hade väldigt sega och stumma ben redan innan vi började springa, men det släppte lite sen. Det var skönt att springa igen, och speciellt med sällskap. Tala om vråltråkigt att knata runt ensam. Svårt att behålla motivationen då tycker jag. På hemvägen svängde vi in vid Ica för att hon skulle handla och sen fick jag skjuts hem. Varm och skön dusch, och sen kom mamma hem och vi gjorde pepparkaksdeg - jag till pepparkakshus och hon till vanliga pepparkakor. Jag smakade på lite deg och utbrast: "Det här smakar barndom!" och mamma log. Sen log hon inte lika mycket när jag inte kunde sluta snatta deg. Det slutade med att hon gormade: "Ge fan i degen ungjävel annars får du inga pepparkakor!" och jag skrattade så jag fick ont i magen. Skoj. ^^

Nu på kvällen har jag varit i Göteborg och träffat en kompis. Över förväntan trevligt faktiskt. Jag blev bjuden på restaurang och vi satt och babblade i över tre timmar och efter ett tag började vi gissa på när de skulle slänga ut oss därifrån. Det hände faktiskt aldrig, vi gick självmant. Efter en stunds sittande på stationen fick jag följe till mitt tåg, lite kramar och sen hem. Igår var bra, jag är nöjd. Bortsett från att Gabby ringde mig ikväll - det blir inget lusse&pepparkaksbak, det fuckar sig med hennes nya schema och vadfanockså. :( Hade sett fram emot det hela veckan faktiskt. Nu har jag en extra deg för pepparkakshus som jag inte vet vad jag ska göra med. Ge till fåglarna? Äta upp? Ge min lillebror? Jag får väl göra två hus om det kniper antar jag, och skänka bort ett.

Nu har jag inte så mycket mer att skriva. Jo, jag ska få låna en snowboard, det är riktigt toppen, jag är överlycklig. Ikväll jag hade på mig mina nya vinterjacka för första gången, den är vit och lite fluffig - jag både ser ut och känner mig som en snöboll. :)

Inga kommentarer: