tisdag, november 07, 2006

Ingen lösning, men ett spår.

17:54

Nu kräks jag snart på min organiska kemi och alla mina kolväten hit och dit. Nu räcker det för ikväll. Nåja, det räcker för en stund i alla fall, vore trots allt skönt att bli färdig med allt.

Jag tror jag ska till Partillebohallen imorgon och hjälpa farfar med statistiken under matchen. Tror jag. Vad jag vet är det bara på RIK:s matcher som han brukar sköta den, och imorgon är det Sävehof - Ystad. Klockan sju är det i alla fall, pappa var inte säker när han ringde. Det är bra, då hinner jag träna med Linda innan. :)

Min lillebror ska laga mat ikväll, och mamma förbjöd honom att göra spagetthi med köttfärsås eftersom vi åt pasta och köttfärs igår. Han spånade idéer en stund (en av dem var makaroner och köttbullar, för det är ju inte också köttfärs och pasta. :P) och sen tyckte han att han skulle göra ungspannkaka, varpå jag vrålade att "Nej, inte ungspannkaka!" och både mamma och Adam ville veta varför och jag böjde ner huvudet och mumlade tyst: "... för det är inte tillräckligt med protein i det..." och de bara flinade åt mig och tyckte jag var skadad i huvudet. Så går det när man läser en utbildning som fokuserar på mat. :P

Inspirerad av Carin fick jag för mig att ladda ner lite Stenmarck förut. Inte så illa alls faktiskt. Shit, jag börjar bli trött nu. Känner mig noll inspirerad till att springa den tråkiga upp-till-Kungsbackaskogen-och-runt-och-tillbaka-rundan som vi ska ge oss ut på innan varje träning. Och ingen mp3 har jag, för den ligger kvar i jackan som jag glömde i lördags. That's crappy. Nu ska jag byta om och packa väska.

Inga kommentarer: