måndag, oktober 23, 2006

Himmelen gråter.

08:12

I fall någon skulle råkat ha missat det enkla faktumet - det regnar. Det regnar jääättemycket, oj vad det regnar. Jag vet inte riktigt vad som fick mig att dra på mig en klänning imorse, men samma sak fick mig också (lyckligtvis) att dra på mig både tjocka strumpbyxor och leggings och dessutom ett par långa raggsockor. Så betänk mig idag - klänning. Randiga raggsockar. Knallröd regnjacka och gröna gummistövlar. Tjusigt. ;) Och eftersom jag har vandrat till Pedagogen är jag väldigt blöt, och har även på mig pappas gamla matchtröja och en grå tjocktröja jag ska ha när jag tränar sen. Whatever. Bara jag slipper frysa. Satt på tåget in till stan imorse - började till min egen förvåning att gråta. Inte mycket, bara tårvåta fransar, några få droppar nerför kinderna. Och inget illa, bara bra egentligen.

Igårkväll fick jag sms, precis innan jag somnade. När jag läste det imorse igen höll jag på att börja gråta. Julia. <3

Inga kommentarer: