fredag, september 08, 2006

Och jag säger det nu - vi är inte enbart åtskilda!

16:30

Imorse vaknade jag och kände Oh, vad jag älskar allting! :D
Don't ask me why, just a funny little feeling i magen som spred sig och jag tog ett tidigare tåg in till Göteborg bara för att kunna njuta att vara utomhus i det strålande solskenet, skuttade fram längs trottoarerna med musik i öronen och tänkte "Halleluja liksom.". Jag log stort och soligt åt varenda människa jag mötte, och passade på att älska mig själv ganska mycket i förbifarten och känna mig som en av de sötaste och gladaste människor på jorden just idag.

När jag skulle leta nånstans att sätta mig på föreläsningen gick jag nästan förbi Sandra och Anna som lyckades fånga min uppmärksamhet och så satte jag mig där. Wehu. :) Lunchen blev också en trevlig tillställning, vi hamnade en sju-åtta tjejer vid samma bord och presenterade oss för varandra och vi kommer jag ihåg lite namn och det här känns så bra, hela dagen känns bra trots att den första föreläsningen var rätt och slätt tråkig och den andra lite väl långsam. Inte ens det faktum att jag lyckades glömma glasögonen hemma på nattduksbordet och fick kisa mig igenom tre timmar och därmed har en sprängande huvudvärk nu/att min träningsvärk har increas:at så mycket att jag inte ens kan gå utan att det gör ont får mig att bli på sämre humör. Ha. :)

På hemvägen fick jag för mig att åka till farmor och farfar och här är jag nu, har äntligen kommit ihåg att ringa Synoptik och ikväll ska jag ut med yrvädret och diverse folk och förhoppningsvis Julia och.. och.. ja. :) Bob Hanssondikter på spårvagn i solsken. Ja. :) Igårkväll fick jag världens inspirationskick och skrev en dikt. Idag ändrade jag den lite och ska snart skriva in den på Haket. Jag vill ge ut en diktbok, på riktigt - hur gör man då?

Inga kommentarer: