fredag, september 01, 2006

Andetag i symbios.

08:51

Jag har sovit hos Linda inatt. Som balsam för själen, minst sagt. Jag kröp ihop med huvudet under hennes haka och kände mig trygg och lyssnade på hjärtslag. Hon höll om mig, och vi somnade. Jag sov drömlöst, vad jag minns. Skönt. Jag har inget emot drömmar längre, men ibland vill jag sova en tyst och tom natt.

Linda gick upp tidigt för att duscha, och när hon väckte mig hade hon gjort frukost. :) Jag blir bortskämd av att sova borta. (När jag kom hem så visade det sig att spisen är borta idag igen, så annars hade jag inte fått frukost, men det är en annan sak.) Det var inte gröt som jag brukade göra den, utan med lite honung och banan och bara havregryn. Jättegott, jag ska också börja ha banan i gröt:) Sen började mjölken skära sig utan någon vettig anledning och Linda blev jätteförvånad och utbrast efter en stund "It's cutting itself!" och jag kunde inte låta bli att påpeka "We're having a very emo breakfast." :P

Igår, när jag inte var krossa-porslin-arg och gick hem från träningen, var kvällen djupblå och sammetslen och luktade gott. Idag ska jag gå på invigningen av Nya Pedagogen, träna med min bror och få mitt hår färgat. Och lägga mig ruskigt tidigt, för imorgon är det samling vid kansliet 07:15, med första matchen 09:00. Åh, jag kan knappt vänta. :D

Inga kommentarer: