söndag, mars 29, 2009

hiphop newstyle baby!

21:41

utgången igår blev ganska katastrofal. lyckligtvis var middagen hos Banana desto bättre. :) idag har varit rätt slö - jag har promenerat en del, masserat mormor en stund och kollat på handboll. och dansat. :D vi värmde upp som vanligt och sen fick Jojje (the teacher)för sig att "Nu ska vi lära oss att freestyla!" och jag fick en sån där omedelbar jobbig klump i magen, för det är en sak att shake:a loss hemma och en sak att dansa inför Jojje och klassen, där det finns en del riktigt duktiga. det hela blev inte så mycket bättre av att Jojje gick först in i ringen (han är så sjukt grym att jag nästan vill kyssa hans skor ibland.) och sen Seb och weeell... mindervärdeskomplex någon? min nervositet fick ett lyckligt slut när Seb lite diskret knuffade mig lite i ryggen. första gången bara skakade jag på huvudet och andra gick jag in. sen var jag inne ett par gånger till - när vi slutade hade jag pulsen i halsgropen, men det kändes mycket, mycket bättre. jag vill öva mer hemma - det blir till att sätta iPoden i öronen och åma mig framför spegeln lite oftare tror jag.
en ytterst rolig bieffekt av freestylandet var att Jojje fick någon flipp (mer än vanligt...) och var halvt wacko hela klassen. in a good way. han ändrade i koreografin mer än vanligt.^^

jag blir packåsna imorgon, det är exarbete i Uddevalla på kvällen och jag ska passa fram&farfs hus ett par dagar. ah, det blir nice. :)

Inga kommentarer: