tisdag, mars 06, 2012

Vi är solrosor i Sverige.

14:12

Jag har precis spenderat typ en halvtimme ute på mamma och pappas altan, med ansiktet riktat mot en blek marssol, en tekopp i knäet och en fleccefilt svept omkring. Så himla svensk - ta till vara på den lilla sol som en får, trots att det är ganska kallt ute. Vi är ganska mycket som solrosor här i Norden, jag gillar det. Jag längtar mig lite knäpp efter soliga, varma dagar. Fick sms från en vän som är nere i Thailand som ägnar dagarna åt att träna, äta färsk frukt, dricka kokosvatten och lapa sol. Jag är avundsjuk så det bara skriker om det. Minns när vi var i Thailand över jul&nyår för två år sen - den intensiva värmen som låg som en filt överallt. Frysa är något av det värsta jag vet, jag ÄLSKAR värme. Jag blir en katt och vill bara ligga i en solig fläck, ihoprullad till en liten hög (en ganska vanlig position för mig på sommaren, speciellt på Sommarstället). Hmm. Är det någon mer än jag som får känslan av att jag bor i fel land?

Jag har ganska mycket träningsfunderingar, mest för att jag inte kan träna det jag vill med en hälsena som inte mår bra av att ansträngas för mycket. Vad jag vill är att springa och träna med kroppen som motstånd, utomhus. Ut i terrängen bland stockar, stenar och lera och get down and dirty! Det är svårt att hitta lust till att träna när jag inte kan träna det jag vill, så mycket som jag vill. Dansa vill jag också göra, men det involverar i princip benen hela tiden också, så det är med svårt. Jag trivs inte riktigt med min kropp just nu, den är inte som det brukar vara. Samtidigt älskar jag den ändå. Den gör det bästa den kan och mer varken kan eller tänker jag begära av den.

Det är mycket promenerande. Lite sporadiska armhävningar, lite core och dansteknik. Jag är noga med att göra min rehab. Jag HATAR att jag bara kan ha foppatofflor på mig. Alltså intensivt avskyr och ogillar - för de är fula, passar inte ihop med något klädesplagg och jag får alltid en massa grus i skorna när jag går. Längtar mig lite tokig efter sommar och barfota. Imorgon ska jag i alla fall springa/gå en vända på Safjället igen.

Jag har en idé om vad jag skulle vilja pyssla med utöver att jobba på Curves, men än så länge är det bara på idéstadiet och jag har inte ens börja ta reda på vad som egentligen behövs för att genomföra den. En dröm är i alla fall att någon gång öppna ett knäckebrödsbageri. Det hade varit AWESOME... och min idé är väl på sätt och vis en början mot det. Tur att jag har en himla massa år på mig att göra det jag vill!


Inga kommentarer: