torsdag, november 24, 2011

Energi in, energi ut.

14:52

Det är massa saker att säga, fast egentligen inte så mycket, det bara känns mycket.

Jag trivs bra på mitt jobb. Det är utmanande att jobba med människor, att vara inspirerande, pushande och positiv nästa hela tiden - men också väldigt, väldigt kul. Små fina kommentarer, glada blickar, trötta leenden, känslan av att försöka överföra lite nöjdhet. Jag tycker om att dagligen säga till människor att de är duktiga, att de ska ta hand om sig själva, känna efter hur de mår. Se deras triumfer. Och så det lite svåra, när det är något som tar emot. Igår skuttade och hoppade jag mig energiskt genom 90 % av min arbetsdag och visst gjorde det skillnad. Ge energi, få energi. De jobbade hårdare, jag kände deras uppskattning... men shit vad trött jag var på kvällen. Så värt det.

Igår var en vansinnigt lång dag, med Curvesjobb på morgon och dagen och så statistikjobb med TV-sändning på kvällen. Helt uppe i varv tog det en timme med en varm kopp te i soffan innan jag kunde landa lite. Idag är kroppen trött och slutkörd. Jag gör nödvändigt kontorsarbete som kräver lite input i form av energi. Jag har tur som kan varva två jobb.

Mesta delen av min energi går fortfarande till jobbet och att vänja mig vid mina nya vardag. Jag har inte dansat på ett par veckor och efter lite supportande prat med Harta så låter jag det vara tills lusten faller på igen. Det är läskigt, för jag vill ha lust att dansa. Jag är rädd att det ska bli samma som med handbollen, att det bara dör ut - men just därför så pushar jag mig inte till att dansa just nu. Jag vilar lite ifrån och litar på att det kommer tillbaka istället.

Inga kommentarer: