måndag, maj 09, 2011

Inspiration.

22:32

Idag har jag, Gabs, Lady Hickups, Bus, mamma och Bumbys mamma sprungit VårRuset. Gabs var debutant i sammanhanget och gjorde en strålande insats - vi sprang alla 5 km och hade riktigt roligt. Sen var det picknick för hela slanten och en väldigt trevlig kväll. Nöjd och glad.

Ibland hittar en precis de inspirerande ord som behövs just för stunden. Hos Linnea läste jag ett öppet brev med fantastiska ord. Det kändes bra.

Jag har funderat väldigt mycket på året som ligger framför mig efter sommarlovet, vad jag skulle vilja göra och vad som känns bra i kroppen och magen. Jag vet fortfarande inte. Hela mitt inre är ett trassel av obeslutsamhet. Jag vill så mycket men vill inte att det ska ta över allt, för jag vet att jag kommer tappa lusten då. Lagom är bäst heter det. Men en sak vet jag i alla fall - jag försöker hellre än att inte försöka alls. Som det känns nu så vill jag dance my ass off och söka in till Åsa folkhögskola och deras streetdancekurs nästa år (jag kom på att jag ville dit efter sista anmälningsdatum). Ett helt vanligt jobb i ett år och spara pengar, tror jag. Något sånt är så långt jag kommit i mina funderingar.

Nu ska jag nanna.

Inga kommentarer: