lördag, april 09, 2011

Sweet spring.

12:41

En lördag för ett tag sen hade jag shopping med mamma och vi tog sushilunch. Hon frågade mig hur min kropp reagerade nu när jag åt vitt ris, eftersom jag inte brukar göra det. Hade inte ens tänkt på det, men i torsdag när jag hade sushilunch med Lady Hickups så noterade jag samma sak som jag gjorde efter den lördagen - total blodsockercrasch efter ett par timmar. Alltså verkligen pang, jag blev toktrött både i huvudet och kropp. Jag tycker det är fascinerade hur kroppen kan reagera.

Så, igår hade vi fredagsmys med sushi för mamma och pappa och sashimi för mig. My first time, men jag LOVAR att det blir fler för så gott det var! Jag blev alldeles lycklig av det (och helt utan blodsockerkrasch. :)). Sen spenderade jag resten av kvällen i horisontalläge på soffdivanen med ett glas vin, ett par chokladbitar och datorn på magen. Efterlängtad slapptid! <3

Imorse vaknade jag till strålande solsken och en inplanerad morgonjogg med mamma - helt annan feeling för det än för i onsdags när regnet yrde omkring i luften! Vi joggade och pratade på och mamma frågade om hur prattiden hade varit och jag berättade och hon frågade vidare och så blev det väldigt känsligt och jag blev ledsen. Samtidigt som jag kände hur jobbigt det blev så slog det mig direkt: "Nej, jag vill inte prata om det här, jag vill inte tänka på det här!" och så sa jag det. Och just det, att det slog så hårt gjorde att jag ångrade mig typ en halv minut senare. Är det något jag lärt mig under det senaste halvåret så är det att typ inget som är jobbigt blir bättre av att jag håller tyst och håller det för mig själv. Så jag sa att jag ångrade mig och så pratade vi om det. Jag grät och vi kramades. Åh, mamma, du är bäst. <3

Idag är det öppet hus på skolan.
Vi är ute på gården i solskenet och jammar. Sweet spring!

Inga kommentarer: