fredag, november 19, 2010

Fredagsmys.

22:20

Jag låg på soffan efter en fredagspizza, slappade och tittade på TV med familjen och upptäckte att jag mår bra. Mätt, nöjd, lite dåsig och inte så mycket mer.

Det har gått minst en vecka sen jag fick riktigt råpanik för något jag hade ätit. Jag tror det har gått ännu längre tid sen jag åt tills jag fick ont i magen och mådde dåligt. Det känns lugnande. Jag har fortfarande någon slags besatthet när det kommer till mat, men om jag tänkte på det 90% av tiden förut, så är det kanske 88% nu. Mindre, i vilket fall. Samtidigt vågar jag knappt ens tänka på att det är bättre, för det känns lite som jag jinxar mig själv, intalar mig själv att det är bättre än det är. Den tankegång är nära till hands för jag har intalat mig själv tusen gånger att det är bättre än det egentligen är. Men den här gången är annorlunda.

Jag beskrev det för mamma idag som att jag är ett hus och gräver i grunden för att hitta en vattenläcka som gör att hela huset blir fuktskadat. Det är förbannat jobbigt grävande, men ett grävande med ett gott syfte - när jag hittat läckan, så ska jag laga den och huset kommer stå på en stadigare grund.

Ikväll mår jag bra. Jag har dansat som en tokig hela veckan. Igår fick jag beröm av Zerjon och blev så glad att jag ville hoppa upp och ner. Och ibland krävs inget mer än en kram av någon jag tycker om och respekterar för att jag ska le några extra minuter.

Inga kommentarer: