tisdag, maj 11, 2010

Morgonlöpning.

10:00

Igår gick jag och la mig med känslan att jag ville springa på morgon.
Imorse vaknade jag med träningsvärk i bröstmusklerna, låren och rumpan och kände att jag ville springa på morgon. So, that's what I did. :) Först en kik på termometern - bara 2,6 grader?! Burr! tänkte jag och drog på mig dubbla lager byxor och tröjor (jag tillhör delen av den mänskliga befolkningen som hellre dör av värmeslag än fryser). Först en snäll promenad till Mossen och sen ett halvt varv - pausvila i form av den där magövningen när man sitter på en kant och drar upp benen mot magen, skridskohopp (fast rakt fram och upp), höftlyft, triceps och en variant på plankan där man går upp och ner på armbågarna. Sen löpning iväg igen tills jag kom till fys-stället igen. Alltså, det blir inte särskilt långa pass, men det blir och det känns viktigast just nu. Plus att jag är glad, full av energi och har träningsvärk. :)

Det är solig tisdag och jag har redan hunnit flippa på min bärbara dator, städa undan i köket och mitt rum och hänga tvätt. Nu blir det resultatanalys för hela slanten!

Inga kommentarer: