tisdag, maj 25, 2010

Cykelregn.

13:04

Igårkväll bestämde jag mig för att cykla till jobbet om det inte regnade. Jag vaknade, det regnade inte!, så glad i hågen cyklade jag iväg. Tanken att det kunde börja regna när jag cyklade föresvävade mig aldrig, men det blev jag upplyst om 10 minuter efter avfärd. Typisk. Lyckligtvis var det bara lite stilla och ganska fjuttigt regnande, så helt illa var inte läget. Då riktade jag betydligt fler aggressiva tankar mot den ständiga motvinden som bet mig i fingrar och kinder. Ändå var det ganska trevligt - frisk luft, utomhus, musik i öronen och jag frös inte eftersom jag cyklade. Efter en timmes cykling var jag hemma hos farmor och farfar och fick en välförtjänt dusch och en smoothie i min hungriga mage. Good things. :)

Jag hoppas hinna en löpvända ut i skogen ikväll, men jag misstänker att jag får senarelägga det till imorgon - jag har lite dansträning jag vill göra och ikväll kommer Bus och Gabs för att planera tågluff. Det är inte ens en månad kvar och känns aningen overkligt. :)

Inga kommentarer: