söndag, november 22, 2009

mysfrukost och fetaste hiphop-klassen ever.

22:05

det här har varit en mycket bra dag.
jag vaknade runt åtta, åkte till Alvar&Ivars surdegsbageri och hämtade upp ett stycket SurAlvar och ett stycket frukt- och nötbröd och åkte hem till Bus och Bumby för en helt underbar söndagsmysfrukost. efter vi hade ätit klart (typ runt tolv :P) drog vi alla tre på oss löparkläder och skor och begav ut i i det värsta regnrusket på längre och sprang en runda i Ruddalen. efter lite felnavigering innefattade löpturen även en del springande genom obanad terräng. efteråt var vi sjöblöta alla tre, men (för mig i alla fall) var det det roligaste löpturen på länge. :) en var dusch och ett par koppar te senare var vi varma igen och åt lunch med diverse småplock (och Bus hemmagjorda saft! FunLight, släng dig i väggen!) som avslutades av en efterrätt bestående av en ljuvlig äppelkaka med en anings citrus och en hemgjord, helt underbar kokosglass.

Bus gjorde mig sällskap på bussen till stan, vid Järntorget skildes vi åt, jag gjorde ett shoppingärende och drog mig sedan iväg till dansen. grymt kul NYC-klass. svårt som skrutt, men rolig! koreografi till "Love, sex, magic" och det är alltid en upplevelse att se Twisted T visa de lite mer feminina koreografierna, för han gör det så bra att jag nästan börjar tvivla på min egen kvinnlighet. :P håltimme innan hiphopen som var... wow. Joje visade ground moves och ursäkta svordomen men FY FAA-AN VAD KUL! :D i slutet av klassen var jag helt slut, hade ont i händerna, på fötterna och blåmärken på knäna, men var helt lyrisk och hypad. så mycket adrenalin att jag inte lyckades knyta upp skorna för att händerna skakade. vi körde lite freestyle på slutet, och helt plötsligt - it make sense. "Vänta, först kan jag göra så, sen kommer det naturligt där..." äntligen klickade freestylen lite! nu, över två timmar senare börjar jag lugna ner mig. :P

ska lägga mig i sängen med en mattidning och varva ner några hekto till, sen förhoppningsvis lite sömn. imorgon är det hardcore pluggande som gäller igen. :)

Inga kommentarer: