lördag, maj 02, 2009

groovy.

12:57

med min familj och släkt passar jag alltid in.
gårdagen blev bra till slut. var lite smådepp på morgonen, men det släppte när vi kom hem till Nea och blev bjuden på överdådig födelsedagsbruch som avslutades med en midsommartårta (=kladdkakebotten med Daim och jordgubbsmousse på det). sen mådde jag som en prinsessan. resten av dagen ägnades åt en promenad och bestämma med Mikkis när och va vi skulle gå på bio på kvällen - Wolverine-filmen hade ju premiär! :D

vi bestämde att ses halv nio utanför Bergakungen, och tar var väl det, för biljetterna var bokade till Biopalatset och kortet Mikkis betalat med låg hemma. men, en rask promenad via Kollektivet och vi befann oss i biosalongen exakt 21:15 när filmen (reklamen...) började. :) sen satt vi och njöt av Hugh Jackman i över en och en halv timme. filmen hade allt jag förväntade mig - massa specialeffekter, pang-pang och explosioner, nya mutanter och en stor mängd coola slagsmålscener. men bra film? njae. :P ändå väldigt nöjd med kvällen. :)

kom hem halv ett efter att ha suttit och nästan somnat på bussen. plockade fram frukost och gick och la mig. nu sitter jag i Kollektivet och är ambitiös och pluggar ex-arbete. en lördag. heja heja mig. :)

Inga kommentarer: