tisdag, december 16, 2008

här händer det grejer.

18:25

jösses amalia.
allright - den praktiska delen av projektet avklarat. GusMemma och jag hade så mycket andrenalin i kroppen efteråt att vi stod och fnittrade som två småflickor på busshållplatsen och hela vägen på bussen hem. idag skrev vi det sista på delstudien och lämnade in den och Det Stora Projektarbetet, första utkastet that is. imorgon är det handledarmöte och sen dags att revidera en del förmodligen.

ikväll har jag varit på visning på en lägenhet i Mölndal. den är fin, lagom stor och har en satans massa hål i väggarna och fula tapeter i vardags-och sovrummet, men det går rätt lätt att göra något åt. jag tycker om köket - det ÄR faktiskt ett riktigt kök. :) så nu har jag hela huvudet surrandes av amorteringar och lån och gud vet allt. jag vet inget. är det något jag inte kan ett smack om så är det lån och banksaker. jag känner mig rådvill och förvirrad och vill bara förstå hur och vad jag ska göra nu. mest av allt vill jag nog räkna ut om och hur jag ens har råd med den. för själva flytten känns väldigt odramatisk. jag vill ju flytta. simple that is. men jag vill veta hur det påverkar min ekonomi.

hela huvudet fullt helt plötsligt. farmor tycker jag ska gå på visning på en lägenhet till imorgon som jag vet att jag inte har råd med, bara för att se mig omkring på utbudet liksom. hum? tänker jag och tycker det är onödigt. we'll see.

vill mest åka hem och sova. trött och ont i huvudet, dunkade värk innanför pannbenet som varit där hela dagen - som att rynka ögonbrynen konstant. men jag vet att bara jag får på mig min UFO-byxor och kommer upp i salen där det dunkar dancehall/reaggeton med en energisk Sanna längst fram, så kommer jag piggna till. :)

idag har jag förresten handlat lite julklappar, så jag ska uppdate:a min julklappslista. :)
antal färdiga julklappar: 5 hela och 5 halva
antal dagar till julafton: 8
antal människor att fixa julklappar till totalt: mellan 13-17 st

två dagar kvar med skola.
håll uuuuut.

Inga kommentarer: