torsdag, augusti 07, 2008

tredje gången gillt? och magiska mornar.

09:39

en annan har ju då varit uppe sen klockan sex, väckt av morbror ackopanjerat av spöregn. härlig start på dagen. :P med en kopp thé i magen, mamma och moster i sällskap och dubbla regnbyxor jag vi oss ut till Velen i hällande regn för att plocka upp lite burar. över förväntan bra (118 st. :D)och trots att vi såg ut som dränkta katter alla tre emot slutet så är det ändå något magisk med kräftfiskemornar.

dagens down - blivit getingstucken idag igen, den här gången på vänsterhanden ungefär när vi började plocka upp burar. wtf?! tre getingstick på tre dagar?! nu börjar det nästan bli löjligt. var inte ens säker på att det var en geting, märkte bara när det började göra ont, men sen svullnade handen när vi kommit hem och de där äckliga varmkalla rysningarna började komma igång och då gick jag och knarkade allergitablett. nu har jag en sån karta i fickan och tänkte inte gå utan den alls mer.

frukost i magen och vad ska jag göra nu?
bädda ner mig i sängen, läsa lite och seeen... sova.
är man ledig så är man. ;)

Inga kommentarer: