tisdag, oktober 02, 2007

efter-tenta-utmattning.

11:37

Jag har skrivit tenta, den första frågan satt jag och stirrade på panikslaget på i X antal sekunder innan jag lutade huvudet i händerna, tog tre djupa, lugnande andetag och hörde på sedvanligt manéer pappas röst eka i huvudet på mig, samma sak som alltid dyker upp när jag får panik inför frågor på prov: "Lugn. Gå tillbaka till början - vad frågar de efter?" Så lugnade jag ner mig. Lite trögt i starten men det var länge sen jag skrev tenta. När jag kontrollräknade i slutet kom jag fram till att jag kan förmodligen får någonstans runt 23 poäng och bör med andra ord ha klarat G-gränsen. Jag kommer säkert noja över det ändå, men ge mig någon dag så ska jag ha slagit bort det ur huvudet.



Det är underbar höstdag ute med lite sol, mångfärgade löv och lätt, klar luft. Jag ska gå till Mikkis och andas lite i lugn och ro. Jag ska laga mat åt lillebror idag runt femtiden och ikväll ska jag dansa.

Inga kommentarer: