söndag, maj 13, 2007

me & you.

11:56

hmm. min lördag visade sig bli ganska fullsmockad med saker. jag gick upp vid åtta, åt frukost och lyckades stressa mig på tåget 8:53. åkte in till Fysiken och tränade och sen begav jag mig till Linné för att agera sminkbud. sen fastnade jag där på något konstigt sätt och slutade med att vara sällskap plus banan&vattenflaskbärare och sällskapsgick omkring i rask takt i Slottskogen bland en sjuk massa människor och det försökte fixas nummerlapp till Göteborgsvarvet. först fanns fanns den och sen inte och sen fanns den igen. efter mycket om och men hittades i alla fall nummerlappen och det stressades iväg till starten. efter att ha sett starten och inte kunnat busvissla för att jag hade fullt med müsli (jag hummade lite istället. det hördes inte. :P) försökte jag ta mig hemåt, och det tog en evig tid. shit, vad mycket folk det kan finnas på att och samma ställe!

på hemvägen stannade jag i Kållered för att undersöka det faktum om det fanns ett par Nike-byxor som jag fått tips om och letade efter. efter att av misstag råkat placera Intersport på Stadiums plats i min mentala karta, fick jag en lång promenad också när det visade sig att Stadium faktiskt låg där Stadium brukade ligga. damn it. men när jag väl kom till Intersport så fanns faktiskt byxorna där, lycka! jag hittade dessutom en tröja - en rosa tröja, hör och häpna . och inte nog med det,jag köpte den rosa tröjan (detta faktum borde fascinerar alla de människor som känner mig någorlunda väl, som vet att jag konstant har bojkottat rosa plagg i över sex år^^.)

jag hade på mig den rosa tröjan på kvällen när jag tog mig in till stan på kvällen och tog en promenad med Bus för att sedan ta mig till Linné igen och med gott sällskap titta på eurosionschlagerfestivalen. jag klagade jättemycket (och blev klagad på själv med.^^), men det hela var faktiskt bra mycket roligare än jag hade trott. jag tillskriver mitt sällskap den äran. :) trots sprängade huvudvärk framåt elva-tolvtiden var jag fortfarade jätteglad. fick skjuts hem av Carin och somnade pangbom.

nu försöker jag lista ut hur långt man egentligen kan springa med massa träningsvärk i rumpan utan att börja avsky sig själv för att jag inte valde en kortare väg. hmm. tål att tänkas på. idag är en helt ledig dag. en heeelt ledig dag. waw. :)

Inga kommentarer: