måndag, mars 05, 2007

One flight down.

09:08

Jag vill ha ett Afrika igen. Jag behöver komma bort ett tag, vara okontaktbar utan telefon och Internet där folk kan nå mig, jag.. jag vet inte riktigt. Jag är trött och ledsen och drömde en obehagligt dröm inatt om leriga människor som jagade mig och skog. Jag tycker inte om ensam-i-världen-käslan, mest för att jag vet att den inte stämmer. Jag längtar efter min bror. Inte mamma, inte pappa, min bror. Han är så.. så.. varm och trygg. Han kramas så jag känner att allting ordnar sig.

Jag vaknade imorse, förvirrad med sömntrötta ögonlock efter att ha drömt och efter ett tag ställde jag fram mobilen, la mig på mage, drog upp höger knä, drog täcket upp till näsan och somnade igen. När telefonen ringde och väckte mig, låg jag och blikade trött i femminuter, i en lite varm kokong med täcket svept under benen, en kudde på varsin sida om mig och huvudet på sned i en grop i kudden. Jag borde somnat om igen.

Jag vet inte. Jag är mest trött och ledsen-utan-anledning och jag vet inte.

Inga kommentarer: