söndag, september 24, 2006

Jag vill sluta tro, låta vansinnet gro.

17:25

Lillebror fick inte spela så mycket, men de 10 minuterna han var på plan utnyttjade han genom att göra två mål. De vann mot Olympic Viking med typ sju mål - trots det var det match hela tiden, de kunde aldrig slappna av. Kul att titta på. :) Mamma fick frispel när Blanke blev höfttacklad utan att något hände och jag skrek som vanligt. Jag börjar lära mig vad alla heter nu, så jag slipper ha mamma som sufflör hela tiden. Under Partille Cup måste det ha sett ganska roligt ut med mig som skriker: " Bra!.." sen vänder mig snabbt till mamma och viskar "Vem var det?!" och mamma som svarar, typ "Fred." och jag fortsätter gapa "..Fred! Bra Fred!".

Efter matchen så hoppade vi över Kålleredandet och åkte direkt hem för jag var hungrig, och Adam var hungrig och det hade inte blitt så bra. Vi höll på att börja bråka ändå när vi var hemma - han har så vansinnigt kort stubin när han är hungrig, och det har jag med. "Woff" säger det, så är vi i luven på varandra. Skillnaden är att jag kan erkänna att jag är sur för att jag är hungrig, det kan inte han. :P

Jag känner mig så himla liten nu för tiden, mest för att de flesta i skolan ligger runt 22-23 år. De har hunnit med så mycket, åka till irland och Italien och jobba utomlands och plugga andra saker och jobba och så kommer jag, hejsan, hejsan, jag tog studenten i somras. Och framför allt känner jag mig barnslig. Och jag har börjat tänka vetenskapligt till vardags. Fast det är ingen nackdel. Igår lärde Linda mig att "the fastet way between two places is geodesic", den snabbaste vägen mellan två punkter är alltså inte en rät linje, eftersom rummet är krökt. Är det inte underbart? :D

Det är ingen som spelar handboll nära så att jag kan se den idag - suck. Jag vill se fler matcher. De enda tillgängliga spelas antingen i Eslöv eller en bit bort i Lerum (och den hallen är för övrigt helt otroligt hemsk utan luftkonditionering. Bleh.) och det är på tok för långt bort. och sen började dem för snart 52 minuter sen och bör alltså vara slut snart. Nåja. Nästa helg ska folk spela i närheten. Elin ska spela nästa söndag, det hade jag velat se. Hoppas min match är klar i tid så jag kan övertala pappa att åka dit med mig.

Mamma skulle tvätta svart 40-tvätt, så jag donerade mina smutiga byxor och nu sitter jag och försöker motivera mig till att gå och ta på mig något annat. Det går inte så bra.

Inga kommentarer: